Skip to Content
Banner image

Delikát - A magyar konyha hagyományosan nélkülözhetetlen eleme

Történetünk

Az 1960-as évek végén számos magyar gyártó, gyártóvállalat kezdett el piacra dobni olyan termékeket, amelyek a hazai szükségletek kielégítésére adtak választ. Ebben az időben az ételízesítő csak import termékként volt megvásárolható, de egyre keresettebb cikké vált Magyarországon, így természetesen nem kellett sokat várni arra, hogy a boltok polcain megjelenjen A Magyar Ételízesítő: a Delikát 8.

A Delikát 8 gyorsan népszerűvé vált a magyar háztartások körében, már az indulást követő időkben is több ezer tonnát adtak el belőle évente. Ráadásul a termék megvásárlásával nemcsak egy magyar márkát, hanem a hazai ipart is támogatták a fogyasztók.

A Delikát első évei

Magyarországon a Szegedi Paprikafeldolgozó Vállalat kizárólagos jogosultságot kapott a Delikát gyártásra. Reklámra nem is volt szükség, hiszen a magyar piacon rendkívül népszerű volt a márka. Olyannyira, hogy már az indulást követő időkben is több ezer tonnát adtak el belőle évente. Az alkotóknak is sikert hozott, hiszen a Delikáton dolgozó csapat (többek között Gregus Ákos vegyészmérnök, Szabó András termelési osztályvezető, Engi János, főmérnök) a Kiemelkedő Újító kitűntetést érdemelte ki az első magyar ételízesítő kifejlesztéséért. Gregus Ákos ma is elérzékenyülve meséli, hogy ez volt az a munka, amelyben az érdeklődési köre teljesen egybeesett a lehetőségekkel, így a Delikát a mai napig a szívéhez legközelebb álló újítása.

A Delikát ismertetőjegye, a piros szín

Negyven évvel ezelőtt az első Delikát csomagolását a piros-ezüst-fekete hármasa uralta, amelyben akkoriban az ezüst szín dominált. A dizájn a kor minimalista stílusához igazodva a Delikát márkajelzésben merült ki. Ezt az egyszerű megjelenést egészen a ’90-es évek elejéig megtartották. Ekkortól azonban a piros egyre dominánsabbá vált, míg végül a Delikát egyik ismertetőjegye lett.

A Delikát hódítása Szegedtől az Unileverig

A rendszerváltás után Magyarországon már olyan nagy igény volt az ételízesítőre, hogy a szegedi gyár nem győzte a termelést. A Szegedi Paprikafeldolgozó Vállalat ezért 1991-ben együttműködési megállapodást kötött az amerikai CPC International Inc.-vel, amely 1958 óta a Knorr márkát is birtokolta. Ezzel a megállapodással megalakult a CPC Magyarország Rt. Mivel az amerikai cég, valamint az eladások ösztönözte fejlesztések egy idő után meghaladták a Szegedi Paprikafeldolgozó Vállalat lehetőségeit, eladta a márkát és a receptúrát a partnernek. 1998-tól A CPC Magyarország Rt. Bestfoods Magyarország Rt. néven működött tovább. 2000-ben az Unilever nemzetközi cégcsoport felvásárolta a Bestfoods cégcsoportot, és ezzel együtt a Knorr márka, valamint a Delikát tulajdonosává vált.

A Delikát „Főzzön játszóteret!” programja

A Delikát történetének eddigi legemlékezetesebb pillanata a „Főzzön játszóteret!” program elindítása volt 2007-ben. A nyereményjáték hat évében több mint 230 millió forintból országszerte összesen 46 Delikát játszótér épült föl. A program valódi közösséget kovácsolt azokból, akik szívesen és rendszeresen főznek Delikáttal. Összekötötte azokat az egymástól távol élő anyukákat, nagymamákat, akik már több mint 40 éve használják az ételízesítőt, és azokat a kezdő háziasszonyokat, akik még csak most kóstolgatják a főzés örömeit. Mindazokat, akiknek nem csupán a közös családi ebédek és vacsorák fontosak, de tenni szeretnének a településük fejlődéséért, és a velük együtt élő gyerekekért.

A Delikát Osztálykirándulás programja

A sikeres játszótér program után nem maradt el a folytatás. A Delikát 2015 és 2017 között általános és középiskolai osztályok számára hirdette meg Osztálykirándulás programját, melynek keretein belül 50 osztály vehetett részt egy felejthetetlen magyarországi osztálykirándulásban. A játszótér programhoz hasonlóan lelkes szülők és iskolai közösségek fogtak össze, hogy a finom ételeken túl egy izgalmas lehetőséggel is gazdagodjanak.

Kövess minket!