Receptek a Receptműhely Receptműhelyen

A Knorr története

A Knorr sikerének titka az ételek szenvedélyes szeretete – és ez az oka, amiért Magyarországon a Knorr az Unilever vezető élelmiszer márkája*. A ma már világszerte ismert és elismert KNORR márka levesek, leveskockák, fűszerkeverékek, szárazalapok, mártások és további termékek széles körét kínálja Magyarországon is.

*2016. évi forgalmi adatok alapján

1800: Heinrich Knorr május 15-én született a németországi Meerdorfban, egy tanár fiaként. Kereskedelmet tanult, majd később mezőgazdasági termékek nagykereskedelmével foglalkozott.

1838: Heinrich Knorr az iparosodás elterjedésével felismeri a gyári munkások igényét a gyorsan elkészíthető és tápláló ételek iránt, így egy gyárat épít Heilbronnban. Kísérletezni kezd zöldségek és ízletes fűszerek szárításával. Táplálkozási szakemberekkel együttműködve kifejleszt egy tartósítási eljárást, amely megőrzi az összetevők természetes értékeit és ízeit, valamint a főzési időt is csökkenti. Ez a tudás szolgált a levesporok kifejlesztésének alapjául.

1873: A KNORR vállalat megkezdi levesporok csomagolását és árusítását élelmiszerboltokban. A cégalapító Carl Heinrich Knorr meghal Németországban két évvel később.

1885: A KNORR vállalat nemzetközileg bővül csomagoló üzemekkel Ausztriában és Svájcban. Ekkor már a KNORR vállalat egy impozáns árupalettát kínál, amibe beletartoznak gabonafélék, zöldségek, burgonyapelyhek és egy korai kényelmi termék: a kb. 85 grammnyira összepréselt leveskocka.

1889: A KNORR vállalat bevezeti a “borsókolbászt”, ami egy újabb kényelmi termék. Ez egy fűszeres borsóleves koncentrátum kolbászként csomagolva, amit szárazon lehet fogyasztani, vagy ami még finomabb, forrásban lévő vízbe téve leves készíthető belőle. Ez a termék nagyon népszerűvé válik, hiszen könnyen és egyszerűen elkészíthető. 1900-ra ennek a terméknek már 40 variánsa jelenik meg.

1899: A KNORR Rt nyilvános társasággá válik. A cég nettó értéke 2,5 millió márka és 800 embert foglalkoztat. A következő években, az első világháborúig, új termékek kerülnek bevezetésre úgy, mint az első európai szósz keverék (1908) és húsleveskocka (1912).

1947: Noha a második világháború évei nehezek a nyersanyaghiány miatt, az igazi probléma csak ezután kezdődik, amikor az igény a Knorr termékekre óriási lesz. Ez nem kedvezett a minőségnek, ami majdnem csődbe vitte a vállalatot.

Ebben a helyzetben a cég egy új hitvallást vezet be, ami meg is hozza a szükséges fordulatot. “Csak a minőségért tett valós erőfeszítések, méltányos árak és új, innovatív termékek fejlesztése hozhat hosszú távon sikert.”

1949: A fordulat egyik lépése az, hogy a termékek főzési ideje 30-ról 5-10 percre csökken és a régi karton csomagolást felváltja az új hermetikusan záródó alumínium tasak, ami megvédi a terméket az olyan hatásoktól, melyek idegen ízt kölcsönöznének.

Ezen változtatások bevezetése után a csirkeleves fantasztikus sikert hoz a megjelenéstől számított első 7 hónapban 6,4 millió adag eladásával.

1957: 1957-re a vezető KNORR termékek – húslevesek, levesek, szószok – már a világ 8 országában kaphatóak.

1958: A KNORR teljesen a CPC International Inc. tulajdonába kerül.

1991: A Szegedi Paprika Rt-vel közösen létrejött a CPC Magyarország.

1998: A vállalat Bestfoods Magyarország Rt. néven működik tovább, mely 1999 márciusa óta a jól ismert Globus dresszingeket is – ketchupot, mustárt, majonézt és üveges mártásokat – magáénak tudhatja.

2000: A KNORR termékeket a világ 87 országában forgalmazzák. Októberben a KNORR márka az Unilever tulajdonába került a Bestfoods felvásárlása során. Az Unilever világszerte jelentős befektetéseket hajtott végre, hogy a Knorr márkanév alatt számtalan terméket bevezessen, illetve megújítson.

2011: A folyamatos változások mellett a Knorr számára az elsődleges szempont továbbra is az, hogy finom és jó minőségű ételeket kínáljon a fogyasztóinak.

2013: 2013-ban a Knorr márka 175. születésnapját ünnepelte.